عشق بازی

عشق بازی کار هر شیاد نیست             این شکار دام هر صیاد نیست


عاشقی را قابلیت لازم است            طالب حق را ٬ حقیقت لازم است


عشق از معشوق٬ اول سر زند             تا به عاشق جلوه ی دیگر کند


تا به حدّی که برد هستی از او        سر زند صد شورش و مستی از او


شاهد این مدّعی خواهی اگر                  بر حسین و حالت او کن نظر


روز عاشورا در آن میدان عشق            کرد رو را جانب سلطان عشق


بار الها ٬ این سرم این پیکرم                    این علمدار رشید این اکبرم


این سکینه این رقیه این رباب       این عروس دست و پا خون در خضاب


این من و این ساربان این شمر دون        این تن عریان میان خاک و خون


این من و این ذکر یا رب یاربم                   این من و این ناله های زینبم


پس خطاب آمد ز حق کی شاه عشق            ای حسین ای یکه تاز راه عشق


گر تو بر من عاشقی ای محترم            پرده بر کش ٬ من به تو عاشق ترم


غم مخور ٬ که من خریدار تو ام                 مشتری بر جنس بازار تو ام


هر چه بودت داده ای در راه ما             مرحبا ٬ صد مرحبا ٬ خود هم بیا


خود بیا که م یکشم من ناز تو                عرش و فرشم ٬ جمله پا انداز تو


لیک خود تنها نیا در بزم یار                   خود بیا و٬ اصغرت را هم بیار


خوش بود در بزم یاران بلبلی                   خاصه در منقار او برگ گُلی


خود تو بلبل ٬ گُل علی اصغرت               زود تر بشتاب سوی داورت .



                                                                             ناصر الدین شاه قاجار



از خودم خجالت می کشم که این شعر که سالهای سال در انواع و اقسام عزاداری های حضرت سید الشهدا (ع) شنیده بودم تا به حال حتی فکر نکرده بودم که شاعرش کیست.


خیلی برام جالب بود وقتی در کتابی این شعر آشنای همیشگی رو به همراه اسم ناصر الدین شاه قاجار خوندم !!


ببخشین بی سوادی من رو به با سوادی خودتون !!!


خداحافظ


نظرات 5 + ارسال نظر
شاذه چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:11 ب.ظ http://shazze.blogsky.com

سلام
بیسوادی من اینقدر هست که حتی این شعر رو نشنیده بودم!! چه برسه بخوام به شاعرش فکر کنم
ولی جالب بود. مرسی

بلوط پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:58 ق.ظ

عجب!!!
والاه منم تا به حال نمی دونستم شاعر این شعر کیه!
خدا بیامرزه ناصرالدین شاه رو.
واقعاً شعر قشنگی گفته.

خدا وند بیامرزاد

موش خانگی پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:58 ب.ظ

وای باورت میشه دیشب خوابت را میدیدم! یا یه جورایی توی خواب و بیدار یاد وبلاکت بودم و یاد اینکه با چه دردسری یادم دادی لیندکدونیم را مرتب کنم و تو فکر دخترات بودم وتو فکر اینکه دیگه ننوشتی و تو خواب و بیدار نمیدونستم آلبالویی یا گیلاس و داشتم فکر میکردم توی گوگل سرچ کنم شادی اثری بیابم؟ همین دیشب- و امروز که بعد از مدتها شاید دنبال فکرای دیشب- سری به این خونه و کاشونه زدم نمیدونی چه ذوقی کردم از اون یه خط و این آدر س!!!

سلااااااااااااااام علیکم خیلی خوش اومدی منم ذوق کردم :)

کابوس شده بودی خواهر؟

ماتیلدا جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:39 ق.ظ http://matilda1992.tk

سلام
خیلی ممنون پیشم اومدین
من کس عجیبی نیستم.دختر بزرگه ی همسایه روبرویی برادرتون و یه کمی همسایه مامانتون و مادربزرگتون :دیییی
قالبمم نمیدونم چرا یه وقتایی دیوونه میشه
با تقدیم احترامات
دختر همسایه
معروف به ماتیلدا
;-)

به علیک سلام همسایه خوش اومدی

beenazeer جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 06:06 ب.ظ

kei az nazm be nasr montaghel mishin????

الساعه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد